پیش‌بینی افزایش ۴ برابری زائران ورودی به مشهد در روز شهادت امام رضا (علیه‌السلام) اسکان ۱۲۰۰ زائر در پایانه مسافربری امام رضا(ع) مشهد آبرسانی بیش از ۳.۵ میلیون لیتر آب شرب به مواکب بین راهی اطراف مشهد مقدس فعالیت بیش از ۳۰۰ نیروی رفع سد معبر شهرداری مشهد برای برقراری نظم و امنیت معابر شهری در دهه پایانی صفر  ساعت کاری مترو مشهد در شب شهادت امام رضا (ع) افزایش پیدا کرد + جزئیات (۱ شهریور ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس خبر داد؛ قول مجلس برای تأمین ۶۰ واگن مترو و ۲۵۰ اتوبوس جدید در مشهد | خدمت شایسته به زائران ارائه می‌شود + فیلم مجلس، پای کار توسعه زیرساخت‌های زیارت | بازدید اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از خط ۳ قطارشهری مشهد پیش‌بینی ۲۳ رام قطار فوق‌العاده برای بازگشت زائران دهه آخر صفر ۱۴۰۴ از مشهد نذر ۱۴ ساله بازاریان پارچه تهران در مشهد | پخت و توزیع ۸۸۸۸ پرس غذای گرم برای محرومان + فیلم پایانه مسافربری مشهد برای عملیات بازگرداندن زائران رضوی به ۲۵۰۰ اتوبوس نیاز دارد آخرین وضعیت محدودیت‌های ترافیکی معابر مشهد مقدس در شب و روز شهادت امام‌رضا(ع) (یکم شهریور ۱۴۰۴) اسکان بیش از ۱۱۲ هزار زائر در مراکز شهرداری مشهد در دهه پایانی صفر (۱ شهریور ۱۴۰۴) آماده‌باش ۱۰۰ درصدی نیروی کارگری خدمات شهری مشهد در سه شیفت کاری ورود بیش از ۴ میلیون و ۴۷۶ هزار زائر و مسافر به مشهد و خراسان رضوی تا امروز (یکم شهریورماه ۱۴۰۴) فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهرما مشهد در روز شهادت امام رضا (ع) مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد: قول می‌دهیم هیچ کدام از زائران بدون بلیت برگشت نباشند شاخص جدید حذف یارانه نقدی اعلام شد | سرانه درآمد بیش از ۱۰ میلیون تومان پس از کسر هزینه اجاره آیا برق شهروندان مشهدی در ایام شهادت امام رضا (ع) قطع نمی‌شود؟ ۳۵ هزار زائر از خدمات رفاهی بوستان غدیر مشهد در سه روز گذشته استفاده کردند + عکس آخرین وضعیت محدودیت‌های ترافیکی در معابر منتهی به حرم مطهر رضوی ( یکم شهریور ماه ۱۴۰۴) | ترافیک سنگین در عوارضی باغچه به سمت پل سلام استقرار ۲۰ موکب جهاد کشاورزی کشور ویژه دهه پایانی ماه صفر در مشهد
سرخط خبرها

آسفالت دانش‌بنیان در معابر شهر مشهد

  • کد خبر: ۱۲۴۰۹۵
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
آسفالت دانش‌بنیان در معابر شهر مشهد
از سال آینده تولید انبوه آسفالت پلیمریزه با هزینه کمتر و  کیفیت بیشتر در دستورکار شهرداری مشهد قرار می‌گیرد.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ مدیریت شهری مشهد چندسالی است که  در راستای ساخت یک نوع آسفالت نوآورانه و کاربردی، اقدامات تحقیقاتی، آزمایشگاهی و تست‌های آزمایشی را آغاز کرده است؛ آسفالتی که توسط یک محقق مشهدی ثبت اختراع شده است. با توجه به تأکید دوره ششم مدیریت شهری بر استفاده از ایده‌های نو و دانش بنیان، این آسفالت با داوم و بومی مشهد قرار است به مرحله تولید انبوه و صنعتی برسد تا در سال آینده از این مدل آسفالت در خیابان‌های شهرمان استفاده شود.

دراین راستا جمعی از خبرنگاران و رسانه‌های مشهدی با حضور در کارخانه آسفالت شهید مجیدی سازمان عمران شهرداری از مراحل مختلف فعالیت‌های این کارخانه و روش‌های مختلف تولید آسفالت بازدید و در جریان این بازدید علاوه بر اینکه مدیران شرکت فعالیت‌های مختلف اجرایی و صنعتی در این شرکت وابسته به شهرداری مشهد را تشریح کردند، مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد خبر‌های خوشی را در حوزه تولید آسفالت با روش‌های دانش بنیان و البته جوان سازی آسفالت‌های کنونی شهرمان اعلام کرد.

به گزارش شهرآرا، علیرضا صفی پور در این بازدید با بیان اینکه تا به امروز برای تولید آسفالت از مصالح و قیر استفاده می‌شده است که البته مشکلات مربوط به تأمین قیر هم همچنان وجود دارد، اظهار کرد: در گذشته یک کار تحقیقاتی در شهرمان توسط یکی از محققان مشهدی در راستای تولیدات دانش بنیان انجام شده و این محقق توانسته است آسفالت پلیمریزه را تولید و ثبت اختراع کند.

وی با بیان اینکه استفاده از این مدل آسفالت از منظر‌های محیط زیستی، اقتصادی و فنی به نفع مردم و شهر است، تصریح کرد: چندین سال است که موضوع صنعتی شدن این مدل آسفالت راه به جایی نبرده است، اما در این دوره مدیریت شهری در راستای عملی شدن منویات رهبرمعظم انقلاب برای بهره مندی از شرکت‌های دانش بنیان و استفاده مناسب از ایده جوانان خلاق، درصدد تولید انبوه این فراورده و صنعتی شدن آسفالت پلیمریزه در کارخانه آسفالت شهید مجیدی هستیم.

هزینه کمتر، سرعت و کیفیت بیشتر

صفی پور با بیان اینکه در تلاش هستیم تا در سال ۱۴۰۲ بتوانیم از آسفالت پلیمریزه برای آسفالت کردن معابر شهر مشهد بهره ببریم، گفت: با اجرایی شدن این مدل آسفالت دانش بنیان هم قیمت تولید پایین‌تر می‌آید و هم سرعت و کیفیت کار افزایش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد به ضخامت هفت سانتی متری آسفالت‌های معمولی اشاره کرد و ادامه داد: در این روش جدید ضخامت آسفالت با همان توان و کیفیت ۳.۵ سانتی متر است و این مسئله سبب می‌شود که هزینه‌های ما برای آسفالت کردن معابر نصف شود. وی بیان کرد: عمر این آسفالت جدید هم بالاتر از آسفالت قبلی است و نکته مهم برای تولید آسفالت پلیمریزه این است که در تولید آن از ضایعات لاستیکی استفاده می‌شود که این اتفاق هم به محیط زیست کمک می‌کند و هم نیاز ما را برای استفاده از مشتقات نفتی به ویژه قیر کاهش می‌دهد.

آغاز جوان سازی آسفالت‌های شهر از آبان ماه

صفی پور در ادامه با اشاره به آغاز جوان سازی آسفالت‌های موجود معابر شهر مشهد با استفاده از روش‌های نوین از آبان ماه گفت: برای استفاده بهینه از این آسفالت موجود در تلاش هستیم تا با استفاده از روش‌های نوین برای نگهداری و جوان سازی آن با ایجاد اقدامات نوآورانه و با تکیه بر فناوری تمام ایرانی فرایند جوان سازی آسفالت‌های معابر شهر مشهد را کلید بزنیم که در نخستین گام فرایند جوان سازی آسفالت رینگ صدمتری مشهد را در دستور کار داریم.

ثبت رکورد تولید ۳۰۰۰ تن آسفالت

همچنین مدیر کارخانه آسفالت شهید مجیدی سازمان عمران شهرداری مشهد در حاشیه بازدید از این کارخانه در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه توان تولید آسفالت در این کارخانه در هر ساعت ۱۶۰ تن است، اظهار کرد: برای تولید آسفالت مورد نیاز پروژه بصیرت فعالیت ۲۴ ساعته داشتیم و توانستیم رکورد تولید ۳ هزار تن آسفالت در کارخانه آسفالت شهید مجیدی را ثبت کنیم.

سهیل نصرتی با بیان اینکه آزمایشگاه این کارخانه یکی از مجهز‌ترین آزمایشگاه‌های شرق کشور است و همه مراحل تولید از جمله مصالح، قیر و آسفالت تولید شده به صورت لحظه‌ای مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، افزود: همچنین با توجه به اینکه این کارخانه در بخش شمالی شهر مشهد است درصدد ایجاد یک کارخانه تولید آسفالت سیار هم هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->